Webová Analytika – hodně otázek, žádné odpovědi:
Webová Analytika nesmírně důležitá pro každý web. Google Analytics je skvělý nástroj, který Vám, ale neumožní analyzovat jednotlivé návštěvníky.
Všechny významné nástroje pro webovou analytiku jsou na trhu už dávno. Webová Analytika vznikla v době, když existovali pouze statické webové stránky a s nástupem dynamického a mobilního webu se žádný z velkých dodavatelů analytických nástrojů nedokázal smysluplně vypořádat. Hlavním problémem, ale je, že žádný z dostupných analytickým nástrojů Vám neřekne, co se na vašem webu doopravdy děje. Proč? Žádný z nástrojů Vám neodpoví, kdo vám na web chodí a co u vás doopravdy hledal a dělal.
Řekl, Vám Váš analytický nástroj, že Vám narostli návštěvníci nebo návštěvy? Super. Máte z toho určitě skvělý pocit. Co, ale když nárůst návštěv je od robotů, konkurence, nebo uchazečů o práci? Co když vám s nárůstem návštěvnosti poklesla konverze do cílů? Váš úvodní pocit euforie se začíná poněkud vytrácet.
Rozhodnete se do detailu prozkoumat veškeré reporty, které Váš analytický nástroj nabízí o návštěvnicích Vašeho webu. Budete brzo hotoví, protože žádný a analytických nástrojů Vám neřekne, jaký segment lidí způsobil nárůst trafiku a co daný segment na Vašem webu hledal.
Dvojvrstvá segmentace návštěvníků:
Jediným řešením je dvojvrstvá segmentace. Ta dává odpověď na 2 hlavní otázky:
1. Kdo navštěvuje vaše stránky
2. A s jakým cílem a jestli návštěva daný cíl splnila nebo nikoli
Tohle v Google Analytics, ale nehledejte. Nenajdete tam odpověď ani na jednu otázku a to samé platí o všech analytických nástrojích.
Pokud Vás zajímá co se na Vašem webu dopravu děje, kdo vás navštěvuje, jak se na vašem webu chová a s jakým cílem, tak jedinou správnou cestou, je vytvoření modelu dvojvrstvé segmentace na míru Vašeho webu a na základě behaviorálních dat Vašich návštěvníků.
Pokud máte o vytvoření takového modelu zájem, budeme rádi, když Vám budeme moci pomoct. V mnoha případech se jedná o práci s big data, protože tady nefunguje vzorkování a jenom málo firem má interní know-how jak efektivně big data zpracovávat a jak z nich budovat statistické modely.